Het is niet zinvol instructie aan te passen aan leerstijlen. Of toch? op februari 19, 2020 leerstijlen onderwijsmythe +
Misconcepties van studenten over hun leren en effectieve leraren op februari 15, 2020 docentenevaluaties effectief leren metacognitie +
Vergeten als partner van leren: implicaties voor instructie en zelfregulerend leren op januari 25, 2020 desirable difficulty interleaving prestatie vs leren retrieval spacing vergeten +
Gebruiken studenten optionele online testen efficiënt? op januari 15, 2020 online leren online zelftesten retrieval +
Over retrieval practice en de taxonomie van Bloom: eerst feitenkennis en dan hogere orde leren? op januari 11, 2020 bloom hogere orde leren lagere orde leren retrieval taxonomie +
Over het optimale aantal antwoordopties in meerkeuzevragen op januari 02, 2020 afleiders antwoordopties meerkeuzevragen +
Vier kernuitdagingen in het vormgeven van blended learning op december 24, 2019 blended learning face-to-face onderwijs online leren +
Effectief leren door activerende instructie in contrast tot 'het gevoel te leren' van studenten op december 15, 2019 fealing of learning vs test of lezrning prestatie vs leren +
De invloed van desirable difficulty en effectief herinneren op het spacing effect op december 14, 2019 desirable difficulty inverted u-shape spacing effect +